Six Flags - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Ciska - WaarBenJij.nu Six Flags - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Ciska - WaarBenJij.nu

Six Flags

Door: Ciska

Blijf op de hoogte en volg Ciska

15 Januari 2005 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Six Flags? Ja, Six Flags! Zo voelt het een beetje als je door New Zealand trekt. Het is eigenlijk een groot park waar je alleen maar hele indrukwekkende, spannende, idiote dingen kunt doen waar je adrenaline een optater van krijgt... Elke keer weer arriveren we op een plek die zo mooi en overweldigend is. En elke keer weer ondernemen we iets waar je hart sneller van gaat kloppen. En elke keer denk je dat het niet gekker kan...

Het begon natuurlijk al met Oud & Nieuw in een wereldstad als Sydney. Dan het zwemmen met wilde dusky dolfijnen in Kaikoura. De vluchten in een helicopter op zoek naar Walvissen en op zoek naar de ijzingwekkende gletsjers en de Mount Cook. Trips over wild water, door dichtbegroeide rainforest. Eindeloze kronkelwegen langs heuvels en door dalen, langs kliffen en angstaanjagende afgronden. Links rijden en rechts zitten... Alles nieuw, alles anders, alles indrukwekkend.

Nu zijn we in Te Anau. De toegangspoort tot o.a. Milford Sound. We hebben een net een excursie gedaan naar de Glowworm Grotto. Eerst met een boot over (wederom) wild water. Dan diep de bergen in (ondergronds). Lopend, bukkend en varend. In duisternis en stilte... We slapen in een backpackers hostel. Voor mij ook weer een nieuwe ervaring. We hebben ons de afgelopen weken best op wat luxe getrakteerd. Kan ook, want het kost hier relatief weinig. Gisteren zouden we ook in een hostel overnachten. Maar bij aankomst troffen we een afgrijzelijk smerige kamer aan met behaarde bedden en ranzige plees. We hebben meteen weer uitgecheckt en ons geld terug gekregen. Daarna hebben we onze rugtassen een super-de-lux hotel ingesjouwd en kregen we een kamer met kingsize bed, keuken, badkamer met bad, 2-zits bank en een balkon met lake (en mountain) view. Vol in de zon... Zaten we als 2 koninginnetjes te genieten van het leven als backpackers. ;-) Het hostel waar we nu zijn is prachtig en goed verzorgd. Geen kingsize bed, maar een stapelbed. Kan ik eindelijk een nacht niet getrapt worden door Lot... ;-)

Morgen rijden we naar Milford Sound voor een cruise. Ook leuk! :-)

Dag lieve kijkbuiskinderen! Dikke kus vanuit een zonovergoten (eindelijk!!) New Zealand!

xx SIS

• 15 Januari 2005 - 14:33

José:

Wauw,wat hebben jullie het gaaf daar,leuk dat we het zo een beetje mee kunnen maken,maar ik moet zeggen dat ik toch nog steeds een beetje jaloers ben hoor,hee meiden nog heel veel plezier want het gaat best wel snel voorbij,dikke knuffel.

• 15 Januari 2005 - 18:12

Joke-Pieter:

Hoi Meidje(s)!
    Mijn hemel!,wat een belevenissen,\'\'jammer dat geen digitale camera hebt met een flink geheugen\'\',om al die indrukken vast te leggen.
    Maar de weinige foto,s die we zien,zijn wel mooi!
    Het lijkt ons ook een fantastisch vakantieland,alleen zo verrekt ver weg!
    We sluiten ons aan bij alle andere mailers/ schrijvers,die ook zeggen; geniet er maar van en haal er uit wat er uit te halen is!
    Volgende week staan jullie weer met beide voeten op de Nederlandse bodem en resten er alleen nog ,,sweet memories,,maar voor het zover is.......nog heel veel plezier!!

• 16 Januari 2005 - 09:23

Agnes:

Hallo Cis,
    Eindelijk even de tijd genomen om je reis te bekijken. Ik kan me voorstellen dat het voelt als Six Flags. Wat een prachtige foto\'s!!! Geniet er nog maar even lekker van en probeer alles goed in je geheugen op te slaan!! Dikke kus en nog veel plezier.

• 16 Januari 2005 - 10:41

Brauntjes:

Wij willen ook! Geweldig wat een goeie berichten. Geniet lekker dat doen wij ook van al je mooie reisverhalen. Dikke kus ook natuurlijk voor Lotte!

• 17 Januari 2005 - 05:47

Lidia:

Six flags.. ik wil ook. Dit klinkt nog veel beter moet ik zeggen. Al een paar keer gevlogen in een heli.. Lijkt me echt geweldig, eigenlijk alles wel wat je beschrijft. Ben jaloers!! Geniet ervan en hoor graag al je verhalen

• 17 Januari 2005 - 07:31

Juriaan:

Hi Cis,

Gaaf hoor al die foto\'s!! Ziet er echt geweldig uit. Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar (al is het een beetje laat). Geniet nog even van al het moois daar..

Gr.

Juriaan

• 17 Januari 2005 - 07:36

Ans:

Hey luxe \'backpacker(s)!!
    Helemaal geweldig om te lezen wat jullie daar allemaal beleven en meemaken. Super! Gisteravond heb ik Yorin Travel gekeken..Chris Zegers in New Zealand, het is echt mooi daar! En \'t is natuurlijk niet verkeerd als je hem tegen het lijf zou lopen. Misschien is hij nog ergens?

X
    Ans.

• 17 Januari 2005 - 07:56

Art:

Just enjoy it all to the max! Zo te lezen doen jullie dat optimaal, dus ga daar de laatste week gewoon nog lekker mee door! Wat een belevenissen zeg, echt ongelovelijk!

Dikke X voor jullie beide! A & A

• 17 Januari 2005 - 16:10

Ilse:

Lieve Cis...Ook jij bent volop aan het genieten zie ik!! Ben blij dat jullie het zo top hebben samen..ik kijk er naar uit jullie weer te zien..!! Veel Liefs Ilse