Kansloos hard hoofd... - Reisverslag uit Brand, Oostenrijk van Ciska - WaarBenJij.nu Kansloos hard hoofd... - Reisverslag uit Brand, Oostenrijk van Ciska - WaarBenJij.nu

Kansloos hard hoofd...

Door: Ciska

Blijf op de hoogte en volg Ciska

11 Februari 2007 | Oostenrijk, Brand

Nog nooit zo aan vakantie toegeweest terwijl ik er tegelijkertijd totaal niet klaar voor ben. Lekker druk op 't werk en dus grote moeite met afronden en afsluiten. Tevens heeft mijn hoofd zich tot de nok toe gevuld met snot, wat ademen moeilijk maakt en al mijn functioneren vertraagd en verzwaard. Op zich dus een perfecte timing om er even helemaal tussen uit te knijpen en de frisse berglucht tot me te nemen. En dat geldt niet alleen voor mij. Mijn reisgenootje Iris kampt met een identieke voorgeschiedenis. Kansloos...

Al snotterend hebben we zaterdagochtend mijn autootje volgeladen met veel te veel en veel te grote tassen met veel te veel spullen. Eerste keer wintersport voor de dames... geen idee 'what to expect', laat staan dat we weten wat we nodig hebben. Een ding weten we wel: we zijn verplicht om sneeuwkettingen bij ons te hebben. Die mistten nog tussen alle bagage. Eerst een pitstop bij de ANWB dus. Daarna de AH geplunderd en toen eindelijk op weg!

Eerste bestemming voor 'geile Goedele' was Wurzburg. Al op de eerste rotonde van Hilversum had zij andere ideeen dan wij. Kansloos! Wij hebben gewonnen. Via Arnhem zijn we via de oersaaie Deutsche Autobahn naar beneden gezakt. En onderweg hebben we (1 voor 1) elke eliminatieproef volbracht: banden op spanning brengen, koelvloeistof bijvullen, ruitenwisservloeistof bijvullen en als kers op de cake de olie! Elk lampje heeft gebrand, dus daar is niks mis mee.

In zuid Duitsland begon het te regenen en de Duitsers hebben bespaard op verlichting (en op witte verf). Naar mate het donkerder werd, werd het rijden steeds inspannender. En het snotteren werd er al helemaal niet minder om. Kansloos! We konden er zelf gelukkig erg om lachen... tranen biggelden met regelmaat over onze wangen. Bij aankomst in Brand was het aardedonker. Desalniettemin was het duidelijk dat er iets essentieels mist: Sneeuw! Kansloos!

Het huis maakt alles goed. Te groot, te luxe en te mooi. Alles wat je maar bedenken kunt is er en staat tot onze beschikking. We maken echter nog nergens gebruik van, behalve de bedden.

Vanochtend zagen we voor het eerst waar we beland waren... Ons uitzicht is fenomenaal!! We hebben een mega balkon met zicht op een kletterend beekje en prachtig besneeuwde bergen(toppen!). Ondanks dit verpletterende zicht voelen we ons te beroerd om ook maar iets te doen. Kansloos! Eerst even op het gemak ontbijten. En daarna nog meer op het gemak klaar maken om Brand te bestieren. In onze complete sneeuwuitrusting verlaten we het huis. Dat het buiten net zo warm is als in Nederland vergeten we maar snel.

Brand is klein en gezellig. En groen! Er is echt geen sneeuw. Behalve op de babyhelling. We hebben ons, ondanks dit, ingeschreven voor skilessen. Morgen om 10.30 uur moeten we ons melden. Op de babyhelling. haha. Sneeuwverzekerd dus! Daarna skispullen gehuurd en toen als twee pakezeltjes terug naar ons huis. Compleet buiten adem (eigenlijk ademloos, maar dat zou je anders kunnen interpreteren) zijn we ingestort. Suizende oren, schrijnende kelen, kloppende ogen en leeglopende neuzen... Kansloos! Morgen wordt alles anders! Om dat waar te maken zijn we begonnen aan een speciale kuur, bestaande uit warme chocomel met rum, kaasfondue en witte wijn. In de tussentijd nog een kansloos gevecht geleverd met de open haard. Kansloos voor de open haard natuurlijk. Want wij laten ons niet kisten. Al hebben we er nog wel, letterlijk en figuurlijk, een hard hoofd in.

KUS!
SIS

• 12 Februari 2007 - 16:54

Jolijn:

Hey lieve Sis!!!!

Jullie zijn lekker bezig! Duim dat jullie je een stuk beter voelen en dat de skiles goed ging! Maar weet zeker dat dat goed is gekomen!

Geniet lekker en tot snel!

Dikke knuffel en kus Jolijn

• 12 Februari 2007 - 19:10

Jezus:

Wat geweldig!
    Lekker genieten hoor!
    Ben jaloers. Voor ons is het aftellen ook wel begonnen. Yoepie. Sneeuw
    -x-sie van Jezussie

• 14 Februari 2007 - 11:39

Marcel:

Godskolere..dat ziet er goed uit zeg! Over de foto's met jullie snothoofden zullen we 't maar niet hebben...
    Ben wel jaloers op die gezellige skihut van jullie hoor (met bijbehorende kaasvondue en wijn..mmm), eens wat anders dan de skihut op de Vaartweg!

Lekker genieten en have fun!
    Tot snel,

De Gooische Groninger

• 15 Februari 2007 - 19:34

Jedad:

Hoi meidje!
    Wat bedoel je met die badkamer?
    Toch niet die antieke opgelgde Alape wasbakken?
    (die hadden wij al in 1972)
    Mooi huisje overigens!
    Nog veel plezier en morgen...gute farht!