A Very Happy Birthday - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ciska - WaarBenJij.nu A Very Happy Birthday - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ciska - WaarBenJij.nu

A Very Happy Birthday

Door: Ciska

Blijf op de hoogte en volg Ciska

25 Mei 2007 | Spanje, Barcelona

2007 is het jaar waarin ik 33 word. Bijzonder getal! Moet dus bijzonder gevierd worden. En waar kan dat beter dan in mijn oh zo geliefde Barca!! Iris durfde, na ons Oostenrijk-adventure, best nog een keer met mij op pad. Dus boeken en gaaaaaan!!

3 april jl. hebben we alles rond gemaakt. Zelfs ons loungebedje bij de Carpe Diem heb ik bij vriend Michel gereserveerd om mijn verjaardag in stijl te vieren. Ik word tenslotte maar 1 x 33 en dan is het zaak om niets aan het toeval over te laten. ;)

De vlucht op 21 mei was weer top (Vueling). Ons hotel bleek ook geweldig (Triunfo aan Passeig de Picasso) met een schattig balkon aan de voorzijde met uitzicht richting het Parc de la Ciutadella. Perfect ook aan de wijk El Borne en op loopafstand van het strand (en de Carpe Diem... haha). Kortom een prima startpunt elke dag. Iris was nog nooit in Barca geweest en ik kon niet wachten om haar deze prachtige stad te laten zien.

Dinsdag zijn we lekker gaan lopen in de kleine steegjes van El Borne en Barri Gotic. Uitgebreid shoppen en natuurlijk tapas eten. Van de ene boetiek naar de andere winkel zijn we zigzaggend richting Placa de Catalunya gestruind. En toen weer iets rechtlijniger terug aangezien het ondertussen al behoorlijk laat was geworden. Zo laat zelfs dat we, na een snelle douche, nergens meer een 'open keuken' aantroffen. Heel even leek het er op dat ik bij de Mac 33 zou worden. Totdat een klein tapasbarretje nabij Place St. Jaume ons met open armen ontving. En nog beter... met open keuken! Heerlijk gegeten en met een koele cervesas in de hand MIJN nieuwe jaar ingeluid. Op en top Happy! Iris had cadeautjes in haar tas meegenomen die ik daar op het terras heb uitgepakt. Mijn telefoon ging ook direct en ik was helemaal in de gloria. Dit is fijn jarig zijn!

De volgende ochtend word ik al vroeg gebeld door zuslief met een prachtig gezang. De dag kan beginnen. Tijdens mijn douche heeft Iris zich in een moordend tempo blauw beblazen aan 20 balonnen. Echt super gaaf! Ze had de hele hotelkamer versierd. Wat een verrassing! Die lach bleef de hele dag. Aangezien Iris de stad voor het eerst zag hebben we een rit met de Bus Turistic gemaakt. Het was goddelijk mooi weer, dus dat is genieten boven op dat dak. Een aantal keren zijn we de bus uitgegaan voor een korte break (Sagrada en Parc Guell). Verder hebben we letterlijk en figuurlijk alles aan ons voorbij laten gaan. Heerlijk! Bij Port Olimpic hebben we de bus vaarwel gezegd en zijn we het strand opgedoken. Even chillen (haha)...

's avonds hebben we heerlijk gegeten en gedronken bij Michel bij de Carpe Diem. Wat een genot om daar, al liggend op een loungebedje, de heerlijkste dingen tot je te nemen. Dat is jarig zijn in optima forma. De Mojito, de sushi, de gerechten, de cava-sangria en natuurlijk Michel maakten het voor Iris en mij tot een top avond. Dit is wat je noemt: A Very Happy Birthday!

Donderdag hebben we heel relax gedaan (alweer... jaja) en in stijl afgesloten met een uitgebreide tapas-lunch. Nog een laatste wandeling door de gezellige stad om vervolgens met de trein vanaf station Franca naar de Airport te reizen. Het zat er weer op. Wederom kort, maar oh zo krachtig en prachtig.

BESO GRANDE!!
SIS

  • 30 Mei 2007 - 18:22

    Iris:

    Jaaaa en wat was het leueueuk!!!
    We moeten snel weer een avondje tapas en sangria doen.. Maar dan in Utrecht vrees ik...
    Wat is Barca toch mooi, ik heb heimwee. Wanneer wordt ons volgende tripje? Mijn verjaardag is nog veel te ver weg!!
    xxxx

  • 31 Augustus 2007 - 11:53

    Donkey:

    Haaaaai Babe! Ik vind dat er gauw weer een leuk reisverhaaltje bij moet komen... ;) P-P X x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ciska

Lieve allemaal, Welkom op mijn reis-site! Hier bewaar ik al mijn dierbare reis-ervaringen. De mooiste, leukste, ontroerendste en gekste herinneringen weergegeven in woord en beeld. Geniet er van! KUS! Ciska

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 23466

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: