Kansloos of Ganz loss? - Reisverslag uit Brand, Oostenrijk van Ciska - WaarBenJij.nu Kansloos of Ganz loss? - Reisverslag uit Brand, Oostenrijk van Ciska - WaarBenJij.nu

Kansloos of Ganz loss?

Door: Iris!! (haar point of view was vandaag zo briljant

Blijf op de hoogte en volg Ciska

14 Februari 2007 | Oostenrijk, Brand

Mijn lieve reisgenoootje Iris heeft vandaag onze vakantie vanuit een heel bijzonder perspectief bekeken... :D Hieronder haar ervaringen van vandaag:

In september ben ik begonnen met sporten omdat ik graag eens op wintersportvakantie wilde gaan. Goed plan toch?
Ware het niet dat ik in oktober voor het laatst gesport heb en begin februari door Ciska uitgenodigd werd om mee te gaan naar Brand in Oostenrijk voor een weekje prutsen in de sneeuw. Op dit moment zit ik in ons TE mooie huis lekker tegen de kachel aan te internetten, hoe mooi kan het leven zijn!
Vandaag hebben we onze derde skiles gehad en ik moet zeggen, we zijn goed!! We glijden al redelijk soepel van de berg af.. dan hebben we het wel over de "kinderberg" hoor. Morgen gaan we met de stoeltjesliften naar de blauwe piste, ben nu al doodsbenauwd! Reden voor die angst is dat ik vandaag zooo'n enorme crash heb gemaakt...! Hij was werkelijk briljant! Denk ook niet dat onze skileraar mij ooit nog zal vergeten.. Ik moet er even bij vermelden dat onze skileraar vorige week 70 jaar is geworden.. Goed, wat gebeurde er: ik heb een beetje moeite met naar beneden "rutchen" met mn rechterbeen onder (dan glij je zijwaards de heuvel af). Joseph ging me nog ff uitleggen welke houding ik aan moest nemen, dus duwde mijn rechterschouder naar de zijkant en ik stond al niet heel stevig. Gevolg was dat ik uitgleed, op mn kont viel, de slappe lach kreeg, Ciska nog harder moest lachen etc. Uiteindelijk stond ik weer rechtop, maar nog niet heel stevig en Joseph ging enthousiast door met uitleggen. Tot ik dus zo hard uitgleed dat hij me niet meer tegen kon houden en ook zelf niet meer weg kon springen haha. Oftewel: ik maakte zo'n schuiver dat ik hem omver duwde en onderweg nam ik ook nog de moeite een andere leerling onderuit te schuiven. Ja, zo ben ik dan he, ik vergeet niemand. Ik kon alleen maar denken: oh god straks breek ik die man zn been! Maar het enige dat hij kon doen, was ook heel hard lachen en mijn naam gillen. Ciska stond bovenaan de berg in dr broek te piesen van het lachen. Ik schoof ondertussen met mn hoofd naar beneden (met een enorme vaart) tot halverwege de berg. Het lukte me niet om mn benen naar beneden te duwen om af te remmen, dus hoopte ik maar dat ik in ieder geval niet tot stilstand zou komen naast de leuke snowboard leraar die halverwege de berg bij zn klasje zat.
Uiteindelijk lag ik dan toch stil en toen ik naar boven keek zag ik een ravage van mensen (Joseph links, Keith rechts op de berg) en mijn ski's en stokken overal verspreid. Dat heb ik toch maar ff mooi gedaan he! Nog even leuk ter vermelding: Ciska had Keith (enorm Engelse droogkloot) daarvoor ook goed onderuitgehaald. Beide lagen plat op hun buik met de ski's verstrengeld op de berg. En probeer dan maar weer op te staan!
Maargoed, buiten deze kleine ongemakjes gaat het best goed! De bochtjes gaan al redelijk soepel. Heb inmiddels wel wat blauwe plekken, maar dat mag de pret niet drukken!
Voor een spontane wintersport vakantie, zonder voorbereiding, doen we het best goed!
Vanmiddag na de skiles zijn we vast de berg opgegaan met de stoeltjeslift (zonder skies) en het is prachtig daarboven (en ze hebben lekkere gluhwein)!! Lijkt me te gek om daar door de mooie natuur te skieen. Hoop alleen dat mn benen morgen wat beter meewerken, op dit moment zit er lood in.
Ik moet ook nog even vertellen over gisteravond, onze eerste Apres ski ervaring.. stel je voor: een Heino compleet in lederhose met een keyboard en wat losse instrumenten (didgeridoo, saxofoon, xylofoon etc.) die ook nog denkt dat ie heel grappig is en goed kan zingen. Best een foute combi dus. Ciska en ik hebben het maar op een drinken gezet (schnaps!!) maar ook dat mocht niet baten. We kwamen dr niet in. Vanavond gaan we een hapje eten in de "stad", misschien dat we het apres skieen dan beter gaan begrijpen. Want voor zover wij er vanstand van hebben was dit gewoon: kansloos!!

We hebben in ieder geval viele spass!!Tjuss!!


Tsja... wat valt er nu nog te zeggen... hahaaha!

Dikke kus,
SIS & Iris

  • 14 Februari 2007 - 20:45

    Robbin:

    jij bent typisch familie...en ik juist niet....:)ofziets:P...kom nou maar heel huids terug:p

  • 15 Februari 2007 - 19:43

    Jedad:

    Cisssssssssssss!

    Er wordt toch wel gezond gegeten en gedronken?

  • 15 Februari 2007 - 22:35

    Alan:

    surely you did not eat ALL of that?!?!?!?! Never eat anything thats bigger than your head ;)

  • 18 Februari 2007 - 12:23

    Iris:

    Aaaahhh wat was het leuk he!! Ik heb in tijden niet zo veel en hard gelachen. Toch knap dat we in 6 dagen gegroeid zijn van totale wintersport onwetendheid naar het ultieme wintersportgevoel! :D
    Ik ga deze foto's nog heeeeeel vaak bekijken!

    Thanks voor de top vakantie!
    Kuss!

  • 28 Februari 2007 - 07:44

    Lot:

    Hi Lief vriendinnetje, Wat geweldig om je blije (en -toen nog- verkouden) bekkie te zien :D. Zo te zien hebben jullie je prima vermaakt...! Ohhh en wat ben ik jaloers op de kaasfondue en de wijn en en en... *zucht* Dikke kus

  • 28 Februari 2007 - 19:36

    Marcel:

    hey ouwe flodder,

    blij dat je weer back in the office bent hoor..! Ben benieuwd of ik ook nog n keer met je door de sneeuw mag rollen...alleen 1 ding, in het echt zie je er beter uit!
    wat n hoofd!!! of komt dat door die traum schnitzel?!? lekker bekkie hor...;)

    dikke X

    Alf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ciska

Lieve allemaal, Welkom op mijn reis-site! Hier bewaar ik al mijn dierbare reis-ervaringen. De mooiste, leukste, ontroerendste en gekste herinneringen weergegeven in woord en beeld. Geniet er van! KUS! Ciska

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 23467

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: