Rain down on me... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ciska - WaarBenJij.nu Rain down on me... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ciska - WaarBenJij.nu

Rain down on me...

Door: Ciska

Blijf op de hoogte en volg Ciska

18 Januari 2005 | Nieuw Zeeland, Christchurch

En dan ben je zo maar weer terug in Christchurch...Wat vliegt de tijd toch (zou het door de heli\'s komen?). We zijn vanmiddag aangekomen in Christchurch na een overnachting in Oamaru aan de oostkust. Deze plaats staat bekend om de colonies van de yelloweye penguin en de little blue penguin. We hadden geluk, want we hebben van beide soorten diverse exemplaren gezien. Ontzettende grappige beesten zijn het. En het is natuurlijk heel maf dat je ze uit zee ziet komen het strand op waggelen. Je verwacht ze ergens op een ijsschots in een iglo-land... Terwijl we de yellow eye penguins aan het spotten waren gleden er ook twee mega zeehonden het strand op. We zijn echt niet in een dierentuin ofzo! Het is allemaal echt, puur New Zealand.

De cruise in Milford Sound is helaas niet geworden wat we gehoopt hadden. Het kwam met bakken uit de hemel en de wolken hingen op \'aanraak-hoogte\'. Daar gaat je zicht op de hoge bergen. De ontelbare watervallen waren wel heel heftig vanwege de regen. Apart gezicht als ze zo uit de wolken komen vallen... Het water in Milford Sound was bepaald niet rustig, dus ook deze tocht was een wilde. Vooral toen we de Tasman Sea bereikte! Ondanks alles was het wel weer erg mooi. De terugweg was droog en bij aankomst bij het hostel scheen de zon. Ole!

Gisteren hebben we overigens ook de hele dag in de regen gereden (van Te Anau naar Oamaru). Dat is best lastig hier, want je hebt alleen maar 2 baans wegen. Met het zware vrachtverkeer betekent dat dus dat het zicht echt nihil is. Als je achter zo\'n gevaarte rijdt, maar ook als je ze als tegemoetkomend verkeer hebt. Toen we aankwamen in Oamaru klaarde het echter op tot een strakblauwe hemel. En van die hemel genieten we nu nog steeds. De zon brandt als een idioot. Vandaag en morgen zijn we nog in Christchurch. We verblijven in een super schattig Bed & Breakfast huis bij Pauline en Gerald. Pauline is nu onze was aan het doen... de schat! ;-) Donderdagochtend vliegen we om 06.35 uur naar Sydney (dat wordt dus geen breakfast!).

Nu ga ik weer snel van het zonnetje genieten!

See ya!
SIS

• 18 Januari 2005 - 04:31

Lot:

Wat klinkt het toch allemaal geweldig! :-) hihi

Ik wil toch nog even wat kwijt over je vorige berichtje: Trappen in bed? wilde alleen maar lepeltje lepeltje liggen... :-( zucht! hahaha

Kus!
    (straks naar ONZE Italiaan hiero?? ;-)

• 18 Januari 2005 - 07:57

Esther:

Haidieho ladies,
    terwijl ik weer naar jullie super foto\'s kijk, komt er hier van alles met bakken uit de hemel....heerlijk jullie mooie foto\'s en ik doe gewoon de gordijnen weer dicht ;-)
    Lot je heldenfoto is echt geweldig...staat je goed dat held zijn.

Ciao babes
    liefs Es

• 18 Januari 2005 - 12:55

Art:

It just goes on and on and on and... De tijd vliegt wel voor jullie zeg, donderdag alweer naar Sydney en dan... oh nee daar gaan we het nog niet over hebben ;-). Geniet gewoon nog lekker door aan die kant van de wereld!

XX voor jullie beide, A&A

• 18 Januari 2005 - 14:22

Jos Van Heerden:

Hey Ciska,

Leuke beridhten, ben klein beetje jaloers....was ooit in Sydney en weet hoe mooi Australie is. Veel plezier!!!!! Groets, Jos van Heerden.

• 18 Januari 2005 - 18:09

Pieter En Joke:

Nou Meiden,

Nog even van alles in jullie gouden kamertje opnemen en dan met grote verhalen weer naar ons toekomen. Het zal pijn doen ,maar moet ook wel weer fijn zijn want uiteidelijk kan je weer sparen voor een vervolgreisje. In Kortenhoef op 18 is het een grote stof bende zelfs de poezen zijn wit en zetten witten afdrukjes op waar ze zijn geweest. boven op zolder is het wel knus maar alleen bij avondlicht. Maar alles komt goed. Nu ik hoop voor jullie op een voorspoedige terug reis en zal toch ook wel weer blij zijn je(jullie) te zien. Groetjes aan Lotte en
    Groetjes ons.