Let it snow! - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Ciska - WaarBenJij.nu Let it snow! - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Ciska - WaarBenJij.nu

Let it snow!

Door: Ciska

Blijf op de hoogte en volg Ciska

13 Januari 2005 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

En ja hoor... we hebben het weer geflikt! Vandaag hebben we ons getrakteerd op een rondvlucht in een heli boven de gletsjers van Fox en Franz Joseph. Een rondje Mount Cook (hoogste berg van NZ) kon niet uitblijven natuurlijk. En als toetje... Een landing daar heel hoog in de sneeuw. Wat een waanzinnige ervaring weer. We hadden geluk want het weer is helaas niet zo heel erg geweldig. Veel laaghangende bewolking. De bergen (met sneeuwtoppen) die we vanuit ons Motel zouden moeten zien zijn veelal in mist gehuld. Vandaag hebben we ook even wat langer moet wachten op de take-off, maar toen het eenmaal zover was... WOW!!! \'s Middags hebben we nog een korte wandeling gemaakt door de rainforest richting het einde van de gletsjer. Het is hier zooo groen! En dan de ijskoude watervalletjes waar je doorheen moet banjeren... Voor Lot minder succesvol met haar open Teva\'s! ;-)

Morgen vertrekken we naar Wanaka. Daar blijven we 1 nachtje. Dan rijden we door naar Te Anau. Daar blijven we 2 nachten en gaan we o.a. Milford Sound met een bezoek vereren. Dat is ook weer een mega natuurgeweld wat op ons wacht. Het houdt niet op... Nou ja, toch wel. Want daarna vertrekken we alweer richting Christchurch om naar Sydney te vliegen. Daar gaan we eerst nog de Harbour Bridge beklimmen alvorens .... Nee, daar denk ik nog niet aan... ;-(

Nu gaan we eerst de plaatselijke (en enige) kroeg onveilig maken!

Kussie voor jullie!
SIS

  • 13 Januari 2005 - 07:47

    Art:

    Jullie gaan lekker daar aan die kant van de wereld, avontuur op avontuur. Geniet met volle teugen van al die mega ervaringen en denk inderdaad gewoon nog niet aan Sydney, want dat brengt jullie weer dichter bij... oh nee... daar gaan we het nog niet over hebben ;-). Gewoon per dag optimaal genieten! ENJOY!

    Dikke x voor jullie van A&A.

  • 13 Januari 2005 - 18:09

    Pieter En Joke:

    Hoi SIS,

    Jullie genieten volop en vliegen letterlijk en figuurlijk van het ene uiterste naar het andere volgens mij raak je niet uitverteld als je weer thuis bent. Maar gelukkig heb je nog een paar dagen. dus blijf genieten.
    hier in Kortenhoef ken je het niet meer terug. Alles ligt overhoop de achterdeuren zijn vernieuwd en dat staat heel vertrouwd en mooi. Voor de rest staan allen de banken de tafel en de stoel nog in de kamer en klinkt het hol. Pieter heeft net de TV weer naar beneden gehaald zo dat we toch nog wat geluid in de kamer hebben. Maar het gaat allemaal goed komen.
    Bij de poezen gaat het ook goed alleen heb ik het idee dat ze wat minder gaan eten en heb ik een blikje kattenvoer gekocht maar weet nig niet of ze dat ook lekker vinden dat hoor je wel weer.Nu Sis en ook Lotte geniet nog even lekker en haal alles uit deze reis wat er uit te halen valt. Pas goed op jullie zelf en neem nog steeds geen snoepjes aan van vreemde meneren.

    Groetjes Ons.

  • 14 Januari 2005 - 08:30

    Martine:

    Ik ben vast niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste maar IK BEN ZOOOO JALOERS!!
    Genietse!
    Liefs,
    Martine

  • 14 Januari 2005 - 11:54

    Jeannette:

    Ha die lieve SIS
    tjonge,tjonge,tjonge wat
    een FEEST daar in Nw.Zeeland.
    Wat een avonturen allemaal.
    Houdt echt niet op!!!!!
    Jullie genieten echt zo met z,n tweetjes.
    Ga zo door !!!!
    Liefs,ook voor mijn dochter
    Smak
    Jeannette

  • 14 Januari 2005 - 18:14

    Ruud:

    Als ik achter de computer zit heb ik steeds minder zin .Hoe komt dat toch!!!Misschien omdat ik een beetje ja.. nee vast niet .Ik vind het echt grandioos wat je allemaal ziet.En ik heb nu meer foto\'s van je gezien.Geniet maar lekker verder.En voor Joke en Pieter nog veel plezier met de verbouwing.Tot de volgende keer.Groetjes van ons.XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ciska

Lieve allemaal, Welkom op mijn reis-site! Hier bewaar ik al mijn dierbare reis-ervaringen. De mooiste, leukste, ontroerendste en gekste herinneringen weergegeven in woord en beeld. Geniet er van! KUS! Ciska

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 23474

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: